Hej Maj

1kommentarer

Jag är ganska dålig på det här med blogg, men det får komma ett litet långt inlägg då och då. 
Nu har det varit ganska full fart i det sista. Jag har varit hos sjukgymnasten, kuratorn och arbetsterapeuten. Hos arbetsterapeuten fick jag massa "roliga" saker för att jag ska belasta kroppen på rätt sätt. Vi får se hur bra det hjälper mig. 
 
Jag tror jag har bestämt mig för att inte åka till Trondheim i höst, och satsa på det nästa år istället, för att kunna fokusera på att må bra igår. Jag tror det är en bra grej. 
 
Idag har jag och Erik sovit ut, och sen har jag städat hela lägenheten. ( Det behövdes) men nu känner jag att min rygg säger hej, så jag måste ta mig ett bad. Det är det bästa för min kropp. :)
Solen har tittat fram idag också. Vilket är sjukt skönt. Vi satt ute på altanen och solade i någon timme förut, himla härligt. 
 
I veckan ska vi spela in våra egenskrivna jazzlåtar i studion, och så övar vi till sommaren. Det är skit kul. Vi ska också spela på balen med EpicCover, så vi har övat in lite nya låtar, och det kommer nog bli svinkul!! Jag är lite nervös bara för att jag ska göra illa mig igen. Jag vill inte behöva vara rädd för att stå på scenen, men det är jag just nu och det suuuuuger. 
 
Jag har börjat fått mer och mer panikångest i det sista. Jag vet inte riktigt vad det kommer av, men det kan komma mitt på dagen också. Nu när jag sitter och skriver tillexempel känner jag att jag inte riktigt har kontroll på mig själv, och att jag måste andas för att inte springa iväg i paniktankar. Ursch vad jobbigt det är. 
 
Jag vet ju att det inte är någon fara, men ändå så får jag sån ångest. 
 
 
Jaja, nu ska jag ta mig ett bad och sen åker jag in till Erik. 
 
Puss och hej, Lever Pastej . 

1 kommentarer

Eva

07 May 2013 16:57

Tycker det låter som ett klok beslut att vänta med att åka till Norge, du kan behöva hösten hemma med familjen som du tänkte från början eller om du blir kvar och gör klart sånt du inte hinner med nu. Stressa inte då blir panikångesten värre.. Ingen lätt och rolig sjukdom du har stackare. Panikångest är inte heller något trevligt men där vet jag att det finns bra mediciner att få om det blir jobbigt.

Svar: Tack Eva. Skönt att höra att det finns så mycket stöd att få från vänner och bekanta. Det är en stor trygghet. Kram
Liv Camilla Tjernberg

Kommentera

Publiceras ej