Vilken respons, och vilken natt.

0kommentarer

God morgon på er. 
 
Inatt har jag legat och tänkt på om det verkligen var en sån bra idé att skriva en blogg och utlämna sig så sjukt mycket som jag faktiskt gör och kommer göra. Men efter all positiv feedback i mail, telefonsamtal, sms och kommentarer så känns det som att jag gör precis det jag borde göra. Tack för det :) Ni är fina. 
 
I natt hade jag en ganska jobbig natt. Jag kunde inte riktigt sova för att mitt knä gjorde så ont då jag förut var lite klantig och vred mig konstigt i sängen. 
Sen låg jag och tänkte på massa saker med skolan och framtiden som gör att jag bara stressar upp mig och skapar små panikattacker vilket gör det sjukt svårt att sova. Haha. Men jag somnade runt halv 5 tror jag och vaknade upp vid halv 9. Då märkte jag att min käke hade glidit ur led igen på grund av att jag måste ha legat på ett konstigt sätt. 
 
 Det är så jobbigt det där, att inte bara kunna sova rätt upp och ned utan att behöva vara medveten om HUR jag ska sova osv. Nu sitter den iallafall på plats efter lite :) Men jag orkade inte kliva upp till föresläsningen kl 10.00, vilket jag nu har lite små ångest över. 
 
 Det är så svårt , ena sekunden känns det som absolut rätt val att ta en paus från skolan, och ta igen det jag missat i 3:an, då jag helt enkelt inte orkar. Och andra sekunden har jag jätte mycket energi och känner "Vad sjutton klagade jag om från början, det här går ju bra". Just nu känner jag både ock. 
 
Idag ska jag till min snälla sjukgymnast. Han är helt fantastisk tycker jag. Väldigt uppmuntrande och han är så sjukt intresserad av min sjukdom ( det är de flesta läkare jag träffar, det brukar alltid bli en "uppvisning" varje gång jag träffar nån ny. Typ "Oj, kan du göra sådär?!" och "sådär?"... :P ), och nu ska vi jobba och få tillbaka stabiliteten i knät. Det tar tiiiid....jag vill inte....jag går i barndom!! 
 
Jag ska kanske också berätta att jag har världens bästa mormor. Hon har också samma sjukdom som jag så hon förstår mig och jag har henne som ett bra stöd. Hon är en kvinna i sina bästa år och som inatt när jag inte kunde sova låg jag och pratade med henne på facebook. Det är inte alla som har mormödrar som gör det ;). Nästa helg kommer Erik åka bort, och då passar jag på att åka till henne för att vila upp mig. Det blir fint. 

Nu blev det här ännu ett långt inlägg, men som sagt, grattis om du orkat läsa igenom allt osv :) Nu ska jag bege mig till skolan bara för att träffa lite fina människor ( jag har turen att ha så sjukt många fantastiska människor som alla hjälper till att göra min vardag lite lättare) och sen ikväll blir det molanders och mys med mina två favoriter. Erik och Viktor. Viktor kan jag berätta lite om i ett annat inlägg, för han förtjänar fan en sida för sig själv ;). 

Ha en fantastisk dag! Puss 
Jag är så lycklig som har världens bästa Mormor och syster. 
 

Kommentera

Publiceras ej