Tuffar bort från tuffa tider mot kvalitetstid med familjen

0kommentarer

Hej på er. 
 
Nu sitter jag på tåget bort från Arvika, vilket känns väldigt skönt och välbehövligt.
Idag hade jag en träff med kuratorn på sjukhuset för att lära mig hantera det som jag behöver hantera. Med stress och sjukdomen, sjukskrivning och allt. 
 
Hon sa en jätte bra sak tycker jag som jag tror att alla egentligen bör ha i åtanke ibland. 
- Känslan att måste göra allting och någonting varje dag sitter så djupt rotat i varje människa. Att tillåta sig själv vara sjuk och ledig är väldigt svår. De flesta får panik om de spenderar en dag i sängen. Men alla måste tillåta sig själv att lyssna på sin kropp. Känner man att man inte orkar gå upp, eller känner man att man måste ta en timme extra på sig, så ska man göra det. 
 
 
Dom tankarna kommer följa med mig ett tag framöver. För  det är mitt problem. Att tillåta mig själv vila utan att få ångest. Men det är precis det jag ska göra just i helgen. Vila och kramas. 
 
Jag ska köpa en kopp kaffe och kolla på en bra film och bara låta tåget rulla och jag med det. 
 
Ha en fantastisk dag så hörs vi. 
 

Kommentera

Publiceras ej