Let the rain fall

0kommentarer

Hej på er fina människor. 
 
Guuud vad grått och trist det är ute idag. Det bara regnar och regnar. Men på ett sätt är det bra, för då kommer våren snabbare. Förhoppningsvis får vi en solig och bra sommar iår och inte en regnig och grå sommar som förra sommarn. Jag var dock på andra sidan jordklotet förra sommaren, så det påverkade inte mig, men ändå. Jag vill ha sol. Jag behöver sol.
 
Igår satt jag två timmar med studievägledaren för att lägga upp en plan på hur jag ska få allt att gå ihop. Det känns tufft att inte klara av att slutföra tvåan med bara två månader kvar på terminen. Men det har tagit stopp och jag måste hantera det. När min kropp är slutkörd fungerar inte min röst heller. Och fungerar inte min röst, fungerar jag inte mentalt. Så här kommer det se ut under min sjukskrivning : 
 
Steg 1. Åk hem till sundsvall i helgen, vila ut mig tillsammans med familj och vänner.
Steg 2. Vila och sov så mycket jag kan, så att min kropp kan slappna av och all ångest släppa
Steg 3. Träna alla leder tillsammans med sjukgymnast två gånger i veckan.
Steg 4. Öva upp rösten igen, ta igen lite små rester i skolan.
Steg 5. Sjung, sjung, sjung. 
Steg 6. Hitta tillbaka till mig själv. För det är meningen att jag ska sjunga och göra människor glada, och det vill jag göra. Hur jäkla klyschigt det än låter. Just nu är jag en liten klyscha, en trött klyscha. 
 
Erik och jag har hittat en serie som vi fastnat för förresten. The 4400, och vi har sett klart nästan alla säsonger. Igår såg vi kanske 6 avsnitt på raken. Jätte mysigt var det, och så åt vi aubergin i ugn, fylld med feta ost, bacon och massor gott. Hua.. Det är väl lchf mat om något mamma ? 
 
Erik åker hem han också i helgen, eller han åker idag, och som allid tycker jag att det känns jobbigt att vara ifrån honom. Även om det bara är för några dagar. Och det är bra träning med tanke på att vi kommer vara ifrån varandra ett helt år till hösten, då Erik flyttar till Norge ett år. Han har kommit in på musikhögskolan i Trondheim. Helt fantastiskt och läskigt på samma gång. 
 
Nu ska jag fortsätta dagen genom att massera min käke, vila och sedan ikväll repa. Hurra, det ska bli kul att spela lite musik med fina ensemblen. 
 
Kram på er! 

Kommentera

Publiceras ej