Fredags sol och ledighet

0kommentarer

Hej! 
 
Nu var det några dagar sedan jag skrev. Men det har hänt lite mysiga och trevliga saker sen jag skrev sist. 
I helgen åkte jag ju hem till Sundsvall för att vila upp mig lite, och det har jag gjort. Hela helgen har jag umgåts med familj och vänner och det har varit så sjukt välbehövligt. 
Jag har bollat tankar och idéer och vet inte ritkigt om jag blev klokare, men lite klokare tror jag nog att jag blivit. 
Jag har bestämt mig för att efter sommaren ska jag ta ett halvt sabbats år. Jag flyttar tillbaka till Sundsvall i höst. Mest för att jag vill vara nära familjen, men också för att jag inte kommer ha någon inkomst och då har jag inte råd att bo kvar i lägenheten. Men jag flyttar tillbaka efter jul, och fortsätter tvåan då. VIlket känns som ett bra beslut. 

I Sundsvall finns det fler som har kunskap om min sjukdom också, vilket kommer göra saker mycket lättare även om människorna inom sjukvården här har varit helt fantastiska. Och jag kommer sakna min sjukgymnast, för han kan verkligen mycket och är uppmuntrande. 
 
Man säger att människor med Eds har ett speciellt "problem-område". Det kan vara struliga knäleder, struliga höfter, handleder, fingrar osv. Och jag har precis upptäckt mitt. Och det är käken. Den har alltid varit strulig men nu tar den fan hem priset alltså. Åååh, den är så fruktansvärt störande att jag vill kasta något hårt på den. Typ ett piano eller något. Men då lär ju inte bara käken strula efter det. Men förhoppningsvis får jag hjälp inom en snar framtid. 
 
Jag kom ju tillbaka till Arvika i Tisdag och det har varit hur mysigt som helst också. Tisdagkvällen spenderades hemma hos Erik, tillsammans med Lydia, Martin, Anna och Viktor. Massa trevligt prat och fina människor. 
Och i onsdags spenderade jag hela dagen tillsammans med Annie i Karlstad. Hon skulle göra sånna där avgjutna öronproppar, och det slutade med att jag också spontant gjorde ett par till mig med, som kommer om några veckor. Det känns som en sjukt bra invistering. 
Sen käkade vi middag på glada ankan i karlstad och brummade tillbaka till Arvika, där jag gick på Wilmas för att lyssna på fina vänner som spelade. 
 
Igår var jag upp en sväng till skolan, och sen åkte jag hem och diskade. Men det tog lite knäcken på min rygg, så jag gick över till Emil och Erica där vi spelade spel och käkade pizza. Efter en stund kom Erik dit också. 
 
Idag tillåter jag mig själv att bara vila helt, och så får vi se vad som händer sen. Det blir nog en examenskonsert ikväll. Och Imorgon, då jäklar!! Då åker jag och Erik till Stockholm för att möta upp min familj, och min fina mamma som fyller 50 år. Och det firas genom att bo på fint hotell och gå på konsert. Take 6!! Så jäkla bra. 

Tiden går så fort nu. Det är nästan lite läskigt! 5 veckor kvar till sommaren. 
 
Men ni får ha det så bra så hörs vi snart. Puss 

Kommentera

Publiceras ej